Ćwiczenia odchudzą

Ćwiczenia odchudzą

Czasem sama dieta pozwoli zgubić zbędne kilogramy. Jednak w większości przypadków to nie wystarczy. Trzeba się dodatkowo wspomóc ćwiczeniami, które pomogą w odchudzaniu.  Ćwiczenia nie tylko pozwalają zgubić zbędne kilogramy, ale także poprawiają koordynację ruchową, wzmacniają nasze mięśnie, poprawiają sylwetkę a także mają bardzo  dobry wpływ na stawy. Ponadto poprawiają samopoczucie i pomagają w problemach ze snem. Redukują ryzyko wielu chorób takich jak choroby serca, cukrzyca, wysokie ciśnienie, rak piersi czy osteoporoza.

Najlepiej jest zapisywać swoje wyniki w dzienniku ćwiczeń i regularnie śledzić swoje postępy. Nie wystarczą jednak nieregularne ćwiczenia. Należy ćwiczyć i przynajmniej raz w tygodniu sprawdzać swoją wagę.  Ćwiczenia najlepiej jest wykonywać pod kierunkiem instruktora fitness. Można też samemu dobrać ćwiczenia oraz intensywność i częstotliwość ich wykonywania. Godzina dziennie ćwiczeń o średnim natężeniu to wystarczająco aby zachować zdrowie i zdrowe ciało Nie należy się forsować i przeciążać organizmu bo może to spowodować kontuzje lub inne problemy zdrowotne. Najlepiej wybrać czynności, które sprawiają nam przyjemność. Dobrze jest zacząć ćwiczenia od prostego spaceru. Można chodzić o każdej porze i w każdym miejscu. Bardzo dobrą motywacją do spacerów mogą są krokomierze.  Spacerować powinno się przynajmniej 30 minut dziennie przez 5 dni w tygodniu. Na początek można chodzić 3 razy w tygodniu.

Niepohamowany apetyt

Niepohamowany apetyt

Walka z nadmiernym apetytem nie jest prosta, ale warto walczyć o szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie. Jest kilka sposobów, które można zastosować w celu pohamowania apetytu. Po każdym posiłku należy odczekać ok. 15-20 minut, zanim zje się dokładkę, a do mózgu dotrze informacja, że żołądek jest już pełny. Pomocne są także niskokaloryczne przegryzki takie jak jabłko czy ogórek. Przyda się też spacer lub gimnastyka, bo ruch podnosi poziom endorfin i poprawia samopoczucie.

Jedzmy bardzo powoli, dokładnie żując każdy kęs i delektując się smakiem potraw. Zamiast po kanapki, sięgnijmy po szklankę maślanki, kefiru, mleka lub po chudy twarożek, który dostarczy nam tryptofanu, z którego powstaje serotonina – hormon hamujący łaknienie. Są ludzie, którzy odchudzają się całe życie i nigdy im się nie udaje. W końcu fundują sobie wczasy odchudzające. Są biura podróży które mają w swojej ofercie wiele ciekawych propozycji dla ludzi bezskutecznie walczącymi z nadwagą. Turnusy odchudzające realizowane są przede wszystkim pod opieką wykwalifikowanej kadry: lekarza ogólnego, specjalisty odnowy biologicznej, fizjoterapeutów, specjalistów rekreacji ruchowej, kosmetyczki dietetyka. Organizatorzy proponują klientom zabiegi wyszczuplające wspomagające odchudzanie i modelujące sylwetkę, gimnastykę, callanetics, aerobik, jogę, stretching, marsze w terenie, gimnastykę w basenie, zabiegi odnowy biologicznej oraz kosmetyczne na twarz i ciało.

Kontrolujmy apetyt

Kontrolujmy apetyt

Największym problemem osób otyłych jest nadmierny apetyt. No powszechnie wiadomo, że je się, bo jest się głodnym. Apetyt sprawia, że jemy, podczas gdy tak naprawdę tego nie potrzebujemy. I dlatego przybieramy na wadze. Głód pojawia się wtedy, gdy w organizmie spada poziom glukozy we krwi. W tym momencie mózg daje znak, że trzeba jeść i wtedy zaczynamy napełniać żołądek do momentu, kiedy we krwi wzrośnie poziom cukru, a mózg da znać, że już dość jedzenia. Natomiast apetyt to coś zupełnie innego. Powstaje na języku – tam, gdzie znajdują się kubki smakowe. Reagują one na cztery podstawowe smaki: słony, słodki, gorzki i kwaśny. Jedzenie kojarzy nam się z przyjemnością, a z czasem nie potrafimy już zapanować nad łaknieniem i objadamy się bez umiaru.

Tak powstaje otyłość. Czasami może to być pierwszy sygnał problemów zdrowotnych – cukrzycy czy niedoczynności tarczycy. Czasem wielka ochota na jedzenie jest reakcją na stres oraz codzienne kłopoty. Często też przejadamy się podczas biesiad z zastawionymi stołami, kiedy jemy nie czując głodu, a zakąszając tylko. Jeśli dzieje się to często, żołądek przyzwyczaja się do dużych porcji i domaga się kolejnych. Warto postarać się jeść tylko wtedy, gdy nasz mózg daje nam sygnał, że organizm jest głodny i potrzebuje pożywienia. To bardzo ważne w procesie odchudzania. Podobnie jak i przyjmowania dużych ilości wody, jedzenie jabłek i uprawianie sportu.

Więcej wody, mniej czekolady

Więcej wody, mniej czekolady

Odchudzanie nie jest proste. To proces bardzo długi, złożony i wymagający wielkiego zaangażowania oraz samozaparcia. Nie wystarczy wybierać produktów niskokalorycznych, typu light. Tłuszcz w produktach light jest zastępowany kalorycznymi składnikami. Chcąc się odchudzić, należy także zrezygnować z czekolady. A jeśli trudno nam się oprzeć tabliczce, to wybierajmy raczej tę z dużą zawartością kakao, która ma niski indeks glikemiczny i nie powoduje zwiększenia poziomu insuliny, czyli nie powoduje nagłego głodu. Wśród odchudzających się osób, jest wielu wielbicieli kawy, którzy bez potrzeby z niej rezygnują.

Jednak nie muszą tego robić, bo picie małej czarnej może wspomóc odchudzanie, przyspieszając metabolizm i dodając energii do ćwiczeń.
Kofeina zawarta w kawie może spowodować szybsze spalanie kalorii. Ale pod warunkiem, że nie będziemy jej słodzić i zabielać. Za to należy wyeliminować z jadłospisu słodzone soki, oranżadę i colę na rzecz mineralnej wody gazowanej lub niegazowanej. Należy unikać potraw smażonych na rzecz pieczonych dań, a ostatni posiłek dnia należy zjeść przed godziną dziewiętnastą. Wbrew pozorom, głodówka jest najlepszym sposobem na szybkie odchudzanie i zgubienie w błyskawicznym tempie zbędnych kilogramów. Jednodniówka nie spowoduje że schudniemy, a ponadto osłabi organizm. Odchudzajmy się więc rozsądniej, aby w przyszłości nie mieć z tego powodu kłopotów zdrowotnych.

Śniadanie, trening i owoce

Śniadanie, trening i owoce

Niektórzy uważają, że aby schudnąć, nie powinniśmy jeść śniadania. Jednak należy pamiętać o tym, że jest to najważniejszy posiłek dnia, a każdy organizm potrzebuje odpowiedniej ilości energii, która pozwoli mu funkcjonować w ciągu całego dnia. Unikanie śniadania spowoduje, że zamiast ująć, dodamy sobie zbędnych kilogramów. Dlatego najlepiej jest zawsze rano zjeść lekkie śniadanie. Najlepiej tosty, biały lub żółty ser czy kanapkę z pomidorem, które pozwolą nam pracować. Do pracy warto wziąć  drugie śniadanie – lekką kanapkę lub drożdżówkę z serem. W zrównoważonej diecie bardzo ważne jest śniadanie oraz ograniczenie ilości jedzenia w ciągu pozostałej części dnia. W odchudzaniu skutecznie  pomagają odpowiednio dobrane ćwiczenia.

Nie powinny być zbyt intensywne i ciężkie, bo wtedy nie będą służyły odchudzaniu, ale poprawie kondycji. Wykonywane nieprawidłowo i bez konkretnego planu, mogą więc tylko zaszkodzić, bo ćwicząc bardzo intensywnie spala się głównie węglowodany, a nie tłuszcz, który odkłada nam się na udach czy brzuchu. W celu spalenia tłuszczu potrzebny jest dłuższy trening –  minimum 30 minut o zmiennym rytmie – intensywnie, a później spokojnie. Warto także jako przekąski jeść owoce, ale tylko te nisko kaloryczne. Zamiast winogrona i banana zjeść jabłko zawierające znacznie mniej cukru. Najważniejsze jednak, aby ograniczyć ilość spożywanych pokarmów, a szczególnie tych o pustych kaloriach.

Nadużywanie szkodliwe

Nadużywanie szkodliwe

Utrata zbędnej wagi to atut odchudzających herbatek. Jednak długotrwałe stosowanie tego typu środków może doprowadzić do uszkodzenia jelit i problemów z sercem.  Wiele herbatek na odchudzanie opartych jest na naturalnych środkach stymulujących pracę jelit, a więc przeczyszczających, oraz nerek, czyli moczopędnych. Przyjmowanie takich substancji przez dłuższy czas może być szkodliwe dla zdrowia. Ziołowe środki przeczyszczające stosowane zbyt często są niebezpieczne. Nie powinno się częściej niż dwa razy dziennie i nie dłużej niż przez 7 dni. W przeciwnym razie grozi nam odwodnienie i zagrażające sercu niedobory potasu.

Najważniejsza jest zasada umiaru, ostrożności i ograniczonego zaufania. Nawet przy spożywaniu ziołowych herbatek, a szczególnie tabletek odchudzających, w których skład wchodzi efedryna – substancja pobudzająca, uzyskiwana w chińskiej roślinie má huáng. Łatwo się od nich uzależnić i szkodzi na  podwyższone ciśnienie. Warto jest zastosować w diecie herbatę pu erh, która oprócz właściwości odchudzających, obniża poziom cholesterolu i usuwa skutki nadużywania alkoholu. Zawarte w niej związki aktywują enzymy pokarmowe do wydzielania soków trawiennych oraz wspomagają pracę jelit. Pijąc regularnie tę herbatę można schudnąć od 3 do 9 kg. Ponadto, zawiera ona wiele związków mineralnych i mikroelementów oraz kofeiny, manganu, wapnia, fluoru, olejków eterycznych i białka, pomaga w koncentracji i poprawia pamięć, oprawia krążenie, łagodzi skutki spożycia alkoholu, reguluje działanie układu pokarmowego i  przemiany materii.

Dobrze parzona odchudza

Dobrze parzona odchudza

Nie jest już tajemnicą, że właściwości odchudzające ma zielona i czerwona herbata. Czerwona  jest produkowana w Chinach i na Tajwanie i musi dojrzewać w odpowiednich warunkach nawet do 50 lat. Działanie czerwonej herbaty polega na wspomaganiu przemiany materii, spalaniu tłuszczu, regulacji wydzielania żółci i obniżaniu poziom cholesterolu. Ma ona także właściwości moczopędne, zawiera mangan, wapń, fluor, olejki eteryczne i białko. Zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych i normalizuje ciśnienie. Skutecznie podwyższa spalanie tłuszczu i termogenezę.

Obniża również poziom złego cholesterolu, blokuje utlenianie LDL, obniża poziom cukru i sprzyja zmniejszeniu tkanki tłuszczowej. W zielonej herbacie także znajdują się polifenole, które wykazują skuteczne działanie przeciwrakowe i chronią organizm przez wpływem wolnych rodników. Jest ona bogata w witaminy i minerały, wpływa korzystnie na układ trawienny, sercowo-naczyniowy i nerwowy. Znajduje się w niej także pobudzająca teina. Kolorowe herbaty trzeba umieć właściwieprzygotować do spożycia, bo są one skuteczne tylko wtedy, kiedy  są odpowiednio zaparzone.Powinny mieć na wierzchu pianę, w której znajduje się aromat. Tworzy się ona dzięki pięciominutowym parzeniu pod przykryciem. Nie poleca się picia czerwonej lub zielonej herbaty z cukrem ani innym dodatkiem, ponieważ to neutralizuje lecznicze właściwości  herbaty. Natomiast pozostawienie listków w naparze sprawia, że herbata ma gorzki smak i szkodliwe garbniki.

Kolorowe herbatki zwiększają metabolizm

Kolorowe herbatki zwiększają metabolizm

Niektórzy dość sceptycznie podchodzą do odchudzających właściwości herbat. To słuszne, bo właściwości wspomagające trawienie herbaty zielonej czy spalające tłuszcz herbaty czerwonej, bez diety i ćwiczeń nigdy nie dadzą pożądanych efektów odchudzających. Jednak popijanie codziennie takiej herbatki na pewno pomoże nam nie przytyć. Warto więc odstawić wszystkie spożywane przez nas kolorowe napoje gazowane i zamienić je na herbatkę. Po pierwsze, unikniemy zbędnych kalorii, a po drugie, wypełniony herbatką żołądek nie będzie chciał jeść.  Nie jest tajemnicą, że herbatki zwiększają metabolizm. Mamy obecnie bardzo duży wybór herbat, które możemy kupić w supermarketach, sklepach zielarskich czy aptekach. Półki uginają się pod różnego rodzaju herbatkami ziołowymi.

W wyniku ich spożywania dochodzi do zwiększenia metabolizmu i szybszego spalania tkanki tłuszczowej. Herbatka nie wystarczy do zrzuceniu zbędnych kilogramów. Potrzebne jest do tego  równoczesne stosowanie diety redukującej oraz zwiększona aktywność fizyczna. Herbaty nie można traktować jako cudownego środka na odchudzanie, który momentalnie zredukuje zbędne kilogramy. Jest tylko wspomagaczem, dodatkiem do innych sposobów na odchudzanie. Nie warto jednak rezygnować z herbat. Na pewno picie ich przyniesie nam więcej korzyści niż zaniechanie ich stosowania. Można wybrać sobie jeden rodzaj herbaty lub często je zmieniać i próbować smaki oraz obserwować ich wpływ na organizm.

Odchudzanie z ziołowymi herbatkami

Odchudzanie z ziołowymi herbatkami

Ziołowe herbatki odchudzające mogą czynić cuda. Jednak żeby schudnąć, popijanie herbatki ziołowej nie wystarczy. Oprócz picia herbaty należy także zastosować  zdrową dietę bogatą w witaminy i niezbędne minerały. Zioła zawarte w herbatce odchudzającej wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn i ułatwiają pozbywanie się tkanki tłuszczowej.

Do wykonania odchudzającej herbatki potrzebne są suszone liście brzozy i maliny. Spalanie kalorii przyspieszą też suszone kwiaty tarniny, suszona nawłoć, suszone owoce dzikiej róży, i suszone kwiaty nagietka. Herbatkę można przyrządzić samodzielnie lub kupić ją w sklepie zielarskim. Zaparzanie ziół powinno trwać 10-15 minut.  Przeważnie mają one fusy i nie są zbyt smaczne.  Po kilkunastominutowym zaparzeniu herbatki ziołowej należy więc ją odsączyć i wypić wywar. Warto użyć do tego specjalnego zaparzacza do herbaty lub sitka. Aby poprawić dość specyficzny smak herbatki, można je posłodzić. Ale nie cukrem, tylko miodem, dodać do smaku cytrynę lub liść świeżej mięty. Herbatki ziołowe pite okazjonalnie na pewno nie zadziałają. Dla właściwego efektu należy je pić systematycznie i w miarę regularne. Warto pić nawet do pięciu filiżanek dziennie, aż do momentu uzyskania  pożądanej wagi. Dla szybszego odchudzania, warto włączyć jeszcze kilkanaście minut ćwiczeń co najmniej trzy razy w tygodniu. A po zakończeniu kuracji należy jak najczęściej kontrolować wagę.

Szybkie odchudzanie

Szybkie odchudzanie

Są sytuacje, kiedy zależy nam na szybkim odchudzeniu. Są pewne sposoby, które pozwolą nam błyskawicznie zrzucić kilka kilogramów. Warto uświadomić sobie, że podstawą każdej odchudzającej diety jest woda. Gdy poczujemy głód, zawsze zanim sięgniemy po słodką przekąskę, warto najpierw napić się wody. Dietetycy zalecają pić co najmniej osiem szklanek wody dziennie. Przy jedzeniu nigdy nie należy się spieszyć. Warto t jeść i przeżuwać jedzenie bardzo powoli, aby szybciej poczuć pełność w żołądku. Trzeba delektować się każdym kęsem, jeść bogate w wodę winogrona, arbuzy i kiwi, które skutecznie pozwalają zabić głód.

W odchudzaniu bardzo wazny jest ruch, aby przyśpieszyć akcję serca i metabolizm. Spacer z psem lub półgodzinna przejażdżka rowerowa na pewno pomoże w odchudzaniu. W każdej diecie najważniejsze jest jednak  ograniczenie ilości spożywanych w ciągu dnia pokarmów. Plan odchudzania należy realizować systematycznie i konsekwentnie się go trzymać mimo wielu przeciwności i pokus. Do prawidłowego funkcjonowanie nasze ciało potrzebuje pięciu podstawowych  składników odżywczych. Są to białko, węglowodany, tłuszcze, minerały i witaminy, obecne w mięsie, owocach, warzywach i produktach mlecznych. Jeść należy  tyle ile się potrzebuje, powoli zjadając posiłki, nigdy nie jedząc na zapas. Należy zrezygnować z różnego rodzaju słodkich napoi gazowanych i słodzonych soków, które należy zastąpić wodą.