Herbata pomoże nie przytyć i zrzucić co zbędne

Herbata pomoże nie przytyć i zrzucić co zbędne

Herbata nie jest wymieniana w zasadach zdrowego odżywiania. Mówi się za to o tym, by dużo pić. Szczególnie wodę, zastępując nią słodzone napoje. Możemy też pić herbatę. W zasadzie herbatę można pić bez ograniczeń, byleby nie była słodzona. Najpopularniejsza jest czarna herbata. Jednak obok niej istnieją także inne herbaty, które mają różne właściwości. Coraz częściej sięgamy po herbatę zieloną, która skutecznie podwyższa spalanie tłuszczu i termogenezę.

W skład zielonej herbaty wchodzą witaminy i minerały, dlatego jej picie uzupełnia ich niedobory. Herbata ta dobrze wpływa korzystnie na układ trawienny, sercowo-naczyniowy i nerwowy Obniża również poziom złego cholesterolu, blokuje utlenianie LDL, obniża poziom cukru i sprzyja zmniejszeniu tkanki tłuszczowej. Lubiana jest również herbata zielona.

Czerwona herbata jest produkowana w Chinach i na Tajwanie. Charakterystyczne dla niej jest, że musi dojrzewać w odpowiednich warunkach. Natomiast najdroższe czerwone herbaty dojrzewają nawet przez 50 lat. Zawiera mangan, wapń, fluor, olejki eteryczne i białko. No i oczywiście, czerwone herbaty zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych i normalizują ciśnienie. Działanie czerwonej herbaty polega na wspomaganiu przemiany materii, spalaniu tłuszczu, regulacji wydzielania żółci i obniżaniu poziom cholesterolu. Ponadto, czerwona herbata ma także właściwości moczopędne. W zielonej i czerwonej herbacie znajduje się również teina.

Złe żywienie, równa się odchudzanie

Złe żywienie, równa się odchudzanie

Zwykle nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ważne jest właściwe żywienie. Jeśli nie będziemy przestrajać zasad zdrowego odzywania, niestety czeka nas nadwaga i ciężka walka ze zbędnymi kilogramami. Dlatego tak ważne, by przestrzegać kilku bardzo ważnych zasad. Przede wszystkim umiar. Umiarkowanie jest potrzebne w każdej dziedzinie życia. Jednak naprawdę niezbędne jest w przypadku jedzenia. Wiadomo, że walka z nadwaga to pasmo wyrzeczeń i rezygnacji z tego, co lubimy i sprawia nam przyjemność. Jednak pamiętajmy o tym, by nie popadać w skrajności.

Na przykład nie rezygnujmy z jedzenia. Należy pamiętać o tym, że jest to najważniejszy posiłek dnia. Każdy organizm potrzebuje odpowiednią ilość energii, która pozwoli mu funkcjonować w trakcie dnia. Jeśli nie zjemy śniadania, to na pewno bardzo szybko poczujemy głód i skusimy się na jakąś przekąskę – a co gorsze batonik pełen słodkich, pustych kalorii. Istnieje też niebezpieczeństwo, że zdecydujemy się zjeść większy obiad, co również nie jest korzystne. Zapamiętajmy sobie, że śniadanie koniecznie musimy zjeść, bo jest to podstawa i energia, która jest nam potrzebna w pracy lub w szkole. Dlatego najlepiej jest zawsze rano zjeść lekkie śniadanie.

Nie można tylko napić się kawy i wyjść. Tosty, biały lub żółty ser czy kanapka z pomidorem pozwoli nam pracować bez burczenia w brzuchu. Kanapka z pomidorem i plasterkiem chudej drobiowej wędliny lub musli z mlekiem to najlepszy posiłek na początek dnia.

Zbyt duży apetyt problemem

Zbyt duży apetyt problemem

Są wśród nas osoby, które nigdy nie potrafią się najeść i zawsze czują się głodne. Jest wiele przyczyn nienasyconego łaknienia. Czasami może to być pierwszy sygnał problemów zdrowotnych np. cukrzycy, niedoczynności tarczycy. Jednak czasem, przyczyną takiego stanu rzeczy jest apetyt.  Wielu ludzi je zbyt wiele, a za wszystko wini swój nadmierny apetyt. Apetyt sprawia, że jemy, podczas gdy tak naprawdę tego nie potrzebujemy. Głód pojawia się wtedy, gdy w organiźmie spada poziom glukozy we krwi. Mózg daje znak że trzeba jeść i wtedy zaczynamy napełniać żołądek. Apetyt działa zupełnie inaczej. Powstaje on na języku, gdzie znajdują się kubki smakowe. Do zjedzenia zachęca nas zapach jak i widok jedzenia, które kojarzy nam się  wyjątkową przyjemnością.

Dlatego tak łatwo ulec ochocie na jedzenie, czyli apetytowi. Należy jednak postarać się z nim za wszelką cenę walczyć, bo może się to skończyć niechcianą nadwagą. Warto postarać się jeść tylko wtedy, gdy nasz mózg daje nam sygnał, że organizm jest głodny i potrzebuje pożywienia. Przede wszystkim, po każdym posiłku należy odczekać ok. 15-20 minut, zanim zje się dokładkę. Starajmy się również oszukiwać apetyt, sięgając po niskokaloryczne przegryzki takie jak jabłko czy ogórek. Kolejny sposób na poskromienie apetytu, to celebrowanie posiłków. Dlatego jedzmy bardzo powoli, dokładnie żując każdy kęs i delektując się smakiem potraw. I nie przejmujmy się, jeśli będziemy konsekwentni, na pewno zwalczymy apetyt.

Ćwiczenia wspomagają zdrowe żywienie

Ćwiczenia wspomagają zdrowe żywienie

Ćwiczenia są bardzo ważnym, wręcz niezbędnym elementem wali z nadwagą. Ćwiczenia zapobiegają chorobom serca i wielu innym problemom zdrowotnym. Dają siłę, większą energię i pomagają zredukować stres. Ćwiczenia należy rozpocząć od umiarkowanie trudnych, stopniowo podnosząc ich poziom 3 razy w tygodniu w sesjach po 20 minut. Jednak muszą być one odpowiednio dobrane. Bowiem wykonywane nieprawidłowo i bez konkretnego planu mogą nam nie tylko nie pomoc, ale i zaszkodzić. Korzyści z regularnych ćwiczeń mają również dobroczynny wpływ na nasze codzienne życie i dobre samopoczucie.

Przede wszystkim redukują ryzyko wielu chorób takich jak choroby serca, cukrzyca, wysokie ciśnienie, rak piersi czy osteoporoza. Ćwiczenia najlepiej jest wykonywać pod kierunkiem instruktora fitness. . Jest wiele zdań na temat tego ile należy ćwiczyć i jak długo. Wydaje się, że godzina dziennie ćwiczeń o średnim natężeniu to wystarczająco aby zachować zdrowie i zdrowe ciało. Nie należy się forsować i przeciążać organizmu bo może to spowodować kontuzje lub inne problemy zdrowotne. Najlepiej wybrać czynności, które sprawiają nam przyjemność. Wtedy jest większe prawdopodobieństwo i szansa, że będzie ochota na kontynuowanie ćwiczeń. Warto uświadomić sobie, że nawet trzy 10 minutowe spacery dziennie pomogą zgubić zbędne kilogramy. Jeśli już przyzwyczaimy się do spacerów, można przejść do ćwiczeń bardziej wysiłkowych. Pobiegać lub popływać.

Unikamy tłuszczu

Unikamy tłuszczu

Powszechnie wiadomo, że w Polsce jemy za dużo tłuszczu. Uwielbiamy potrawy mięsne, lubujemy się w boczku i golonce. Wieprzowina jest obecne w naszym jadłospisie bez ograniczeń, choć zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to mięso najmniej zdrowe. Namiętnie smażymy je na oleju lub co gorsza na smalcu, zamiast upiec w piekarniku. Zapominamy od odsączaniu potraw zanim je podamy. Niec dziwnego, ze stajemy się narodem otyłym. Oczywiście tłuszcze są w odżywianiu bardzo ważne. Jednak warto przyjrzeć się, ile tak właściwie produktów zawierających tłuszcze spożywamy ciągu dnia.

Wtedy może się okazać, że tych tłuszczy dostarczamy organizmowi zbyt wiele. Tyle, że nie jest on w stanie ich przerobić, i tłuszcz odkłada nam się na brzuchu, biodrach i ramionach. Przede wszystkim, tuszce dostarczają nam dwa razy więcej energii od węglowodanów i białka. Ponadto, wraz z tłuszczami dostarczamy organizmowi witaminy A, D i E, które do jego funkcjonowania są niezbędne. Więc małe ilości na pewno nie zaszkodzą. Tłuszcz to nie tylko smalec, olej czy masło lub margaryna. Wiele jest innych produktów, które zawierają tłuszcz. Jednak nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Taki ukryty tłuszcz zwierzęcy i znajduje się przede wszystkim w mięsie i wędlinach, ale również w serach i słodyczach, typu ciasta, torty lub  lody. A te produkty nie dość że tuczą, to jeszcze zawierają dużo cholesterolu, który zwiększa ryzyko zawału serca. Dlatego redukujmy ich ilość w diecie.

Białka i węglowodany niezbędne

Białka i węglowodany niezbędne

Człowiek powinien odżywiać się tak, aby dostarczać organizmowi substancji niezbędnych do jego wzrostu. Należy dietę urozmaicać i pilnować by były w niej obecne minerały i witaminy. Nie spożywajmy zbyt dużo pustych kalorii i nie przesadzajmy z mięsem, które powinno być obecne tylko w jednym posiłku dziennie.

Jest jeszcze kilka niejednych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników, które powinny znaleźć się w diecie każdego człowieka.

Organizmowi do prawidłowego rozwoju potrzebne jest białko. To ono buduje nowe komórki i odnawia stare zużyte. Jednak powinniśmy jeść trzy razy więcej białka roślinnego niż zwierzęcego. Można je znaleźć przede wszystkim w ziemniakach, produktach zbożowych, orzechach i warzywach strączkowych. Organizmowi człowieka potrzebne są również węglowodany, które są dla człowieka głównym źródłem energii. Ponad połowę naszego pożywienia powinny stanowić węglowodany złożone obecne w produktach zbożowych z pełnego ziarna, w nasionach roślin strączkowych, ziemniakach, warzywach i owocach.

Nie musimy natomiast i nie powinniśmy spożywać węglowodanów czystych, które są tylko pustymi kaloriami, które nie dostarczą nam żadnych substancji odżywczych ani witamin. Czyste węglowodany to cukier z buraków cukrowych i cukier owocowy. Dlatego najlepiej potraw nie słodzić. A jeśli już jesteśmy wielbicielami słodkości, słudźmy co się da miodem, który jest o wiele zdrowszym zamiennikiem.

Jesteśmy tym, co jemy

Jesteśmy tym, co jemy

Jedna z podstawowych zasad żywieniowych brzmi: „Jesteśmy tym, co jemy”. Dlatego wybierając składniki naszego pożywienia, musimy starannie dobierać takie, z których sami jesteśmy zbudowani. Potrzebne są nam oczywiście w rozsądnych ilościach tłuszcze, cukry i białka. Potrzebujemy dużo płynów i mikroelementów. Pomijając wszystkie zasady zdrowego odżywiania które powinniśmy konicznie stosować, równocześnie powinniśmy dobierać produktypożywienia w ten sposób, aby zawierały one wszystko, co jest potrzebne do prawidłowego wzrostu oraz odnawiania organizmu.

Dlatego należy zapoznać się z wiadomościami na temat tego, czego potrzebuje ludzki organizm. Dieta człowieka musi być przede wszystkim zrównoważona, a składniki odpowiednio dozowane. Urozmaicony jadłospis w białka, węglowodany, tłuszcze, witaminy i sole mineralne jest bardzo ważny. Ponadto, organizmowi powinniśmy dostarczać wielu niezbędnych witamin, których niedobór też może być bardzo groźny. Należy jednak stosować je bardzo rozważnie, bo również ich nadmiar może nam zaszkodzić. Ponadto ważne jest spożywanie niewielkich a częstszych posiłków, oraz spożywanie dużej ilości płynów.

W odzywaniu należy kierować się zasadami zdrowego żywienia i trzymać się piramidy, eliminując wszystkie zbędne składniki, które znajdują się na jej szczycie. Najlepiej też słodkie i pełne konserwantów napoje zastąpić naturalnymi sokami lub woda mineralną.

Nowalijki nie zawsze zdrowe

Nowalijki nie zawsze zdrowe

Zwykle przygotowując samodzielnie posiłki, nasza dieta nie jest zbyt urozmaicona. Najłatwiej jest przecież zalać płatki lub musli mlekiem, albo położyć na kromkę chleba plasterek szynki. Gotujemy kotlety schabowe, które są łatwe w przygotowaniu lub pieczemy kurczaka. Chętnie też zamawiamy pizzę lub robimy frytki. Jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze posiłki, choć zaspokajają głód, są zbyt mało różnorodne. Powinniśmy przygotowywać sobie bardziej urozmaicone posiłki. Należy łączyć ze sobą produkty kwasotwórcze i zasadowotwórcze. Te zasadotwórcze to warzywa, owoce i produkty mleczne. Natomiast kwasotwórcze to produkty zbożowe, mięso, ryby i jaja. Warto jednak pamiętać, aby zimą wykluczyć z jadłospisu lub przynajmniej ograniczyć spożywanie nowalijek, które w tym momencie nie są odpowiednie dla naszego organizmu.

Są one bowiem wysoko nawożone i przy ich uprawie na pewno stosowano niebezpieczne dla człowieka środki ochrony roślin. Inaczej nie urosłyby i nie wyglądałyby tak kusząco i zachęcająco do kupna. Znacznie bezpieczniejsze od nowalijek są mrożone lub kiszone warzywa. Warto również zmieniać dostawców produktów. Nie kupować ciągle ryb z tego samego łowiska, bo niektóre mogą zawierać trujące metale ciężkie. Nigdy przecież nie wiemy, w akim miejscu były uprawiane kupowane przez nas rośliny. Podobnie z żywnością ekologiczną, która nie jest w Polce odpowiednio kontrolowana i może się okazać, że rzekomo ekologiczne warzywa rosły przy ruchliwej drodze.

Tylko dwa tysiące kalorii dziennie

Tylko dwa tysiące kalorii dziennie

Osoby cierpiące na nadwagę obsesyjnie liczą spożywane w ciągu dnia kalorie. Przeliczają każdy posiłek, każde danie, przekąskę i wypity napój. Oczywiście o to w diecie odchudzającej chodzi. Jednak niewiele osób o prawidłowej wadze wie, że też powinni pokusić się o policzenie spożywanych kalorii, bo ich nadmiar może w niedalekiej przyszłość spowodować nadmiar kilogramów, które utrudnią funkcjonowanie i zmuszą do konieczności stosowania odchudzającej diety. Należy wiedzieć, że dziennie można spożyć tylko dwa tysiące kalorii. Tyle kalorii w ciągu dnia zakłada piramida zdrowego żywienia. Stosowanie się do jej zasad nie spowoduje w naszym organiźmie ani zbytniej ilości kalorii, ani też nie obciąży niepotrzebnie organizmu niezdrowymi składnikami posiłków. Jednak należy wprowadzić tu kilka poprawek. Otóż te 2000 kalorii jest to ilość wystarczająca dla kobiet o pracy siedzącej.

Wiec dla mężczyzny, który wykonuje pracę fizyczną przyda się trochę większy posiłek, który da energię i pozwoli na kontynuowanie pracy. Dlatego planowanie ilości spożywanych pokarmów powinno opierać się na indywidualnych potrzebach energetycznych danej osoby. Ważne jest też, żeby w jadłospisie znalazło się  różnorodnych pokarmów, przynajmniej z trzech grup przedstawionych w piramidzie zdrowia. Nie należy też w jednym posiłku łączyć potraw ciężko strawnych. Potrawy powinniśmy też przygotowywać bezpośrednio przed spożyciem, bo odgrzewane tracą swoje wartości odżywcze i mogą się zepsuć. Najzdrowsze jest pożywienie świeże.

Dieta bez słodyczy

Dieta bez słodyczy

Półki naszych sklepów uginają się pod różnego rodzaju batonami, czekoladami, ciasteczkami i cukierkami. Słodycze zajmują dużo miejsca w supermarketach, są w kioskach a nawet i w szkolnych sklepikach. Do wyboru, do koloru. Dzieci miedzy półkami ze słodyczami czują się jak w raju i mogą przebierać, wybierać, kupować i smakować. Tymczasem, tak wielka ilość słodkich produktów kusi i chcąc nie chcąc nasze dzieci jedzą słodyczy coraz więcej. Często zastępując batonikiem drugie śniadanie.  Jednak warto wiedzieć, że słodycze to zwykle produkty wysoko przetworzone, które zawierają dużo dodatków chemicznych, polepszaczy smaku, barwników, konserwantów, związków zapachowych i tłuszczów nasyconych. Podobny skład substancji niepożądanych przez nasz organizm mają chipsy i inne chrupki smakowe, które zawierają mnóstwo soli, cukrów, przypraw i tłuszczów w szkodliwej postaci utlenionej.

Owszem, są bardzo smaczne i wielu z nas nie może się bez nich obejść, ale należy sobie uświadomić, że tak naprawdę one nam szkodzą. Warto byłoby je zastąpić innymi produktami o wysokiej wartości odżywczej, takimi jak: chleb razowy, kasze, ziemniaki, świeże warzywa i owoce, chude mleko, jogurt, chude sery białe, nasiona roślin strączkowych, chude mięso i ryby, tłuste ryby morskie, oliwa z oliwek i oleje roślinne. Najlepiej dla naszego organizmu byłoby zupełne zrezygnowanie z podjadania słodyczy. Jednak niewiele osób na to stać. Mimo, iż wiemy że nie sa to produkty zdrowe, cudownemu smakowi nie możemy się oprzeć.