Dieta bez słodyczy

Półki naszych sklepów uginają się pod różnego rodzaju batonami, czekoladami, ciasteczkami i cukierkami. Słodycze zajmują dużo miejsca w supermarketach, są w kioskach a nawet i w szkolnych sklepikach. Do wyboru, do koloru. Dzieci miedzy półkami ze słodyczami czują się jak w raju i mogą przebierać, wybierać, kupować i smakować. Tymczasem, tak wielka ilość słodkich produktów kusi i chcąc nie chcąc nasze dzieci jedzą słodyczy coraz więcej. Często zastępując batonikiem drugie śniadanie.  Jednak warto wiedzieć, że słodycze to zwykle produkty wysoko przetworzone, które zawierają dużo dodatków chemicznych, polepszaczy smaku, barwników, konserwantów, związków zapachowych i tłuszczów nasyconych. Podobny skład substancji niepożądanych przez nasz organizm mają chipsy i inne chrupki smakowe, które zawierają mnóstwo soli, cukrów, przypraw i tłuszczów w szkodliwej postaci utlenionej.

Owszem, są bardzo smaczne i wielu z nas nie może się bez nich obejść, ale należy sobie uświadomić, że tak naprawdę one nam szkodzą. Warto byłoby je zastąpić innymi produktami o wysokiej wartości odżywczej, takimi jak: chleb razowy, kasze, ziemniaki, świeże warzywa i owoce, chude mleko, jogurt, chude sery białe, nasiona roślin strączkowych, chude mięso i ryby, tłuste ryby morskie, oliwa z oliwek i oleje roślinne. Najlepiej dla naszego organizmu byłoby zupełne zrezygnowanie z podjadania słodyczy. Jednak niewiele osób na to stać. Mimo, iż wiemy że nie sa to produkty zdrowe, cudownemu smakowi nie możemy się oprzeć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>