Kontrolujmy apetyt

Największym problemem osób otyłych jest nadmierny apetyt. No powszechnie wiadomo, że je się, bo jest się głodnym. Apetyt sprawia, że jemy, podczas gdy tak naprawdę tego nie potrzebujemy. I dlatego przybieramy na wadze. Głód pojawia się wtedy, gdy w organizmie spada poziom glukozy we krwi. W tym momencie mózg daje znak, że trzeba jeść i wtedy zaczynamy napełniać żołądek do momentu, kiedy we krwi wzrośnie poziom cukru, a mózg da znać, że już dość jedzenia. Natomiast apetyt to coś zupełnie innego. Powstaje na języku – tam, gdzie znajdują się kubki smakowe. Reagują one na cztery podstawowe smaki: słony, słodki, gorzki i kwaśny. Jedzenie kojarzy nam się z przyjemnością, a z czasem nie potrafimy już zapanować nad łaknieniem i objadamy się bez umiaru.

Tak powstaje otyłość. Czasami może to być pierwszy sygnał problemów zdrowotnych – cukrzycy czy niedoczynności tarczycy. Czasem wielka ochota na jedzenie jest reakcją na stres oraz codzienne kłopoty. Często też przejadamy się podczas biesiad z zastawionymi stołami, kiedy jemy nie czując głodu, a zakąszając tylko. Jeśli dzieje się to często, żołądek przyzwyczaja się do dużych porcji i domaga się kolejnych. Warto postarać się jeść tylko wtedy, gdy nasz mózg daje nam sygnał, że organizm jest głodny i potrzebuje pożywienia. To bardzo ważne w procesie odchudzania. Podobnie jak i przyjmowania dużych ilości wody, jedzenie jabłek i uprawianie sportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>